FIRM STRATEGY AND PRODUCT INNOVATION IN SMES: THE MEDIATING ROLE OF BUSINESS NETWORKS

Título traducido de la contribución: Estrategia empresarial e innovación de productos en PyMEs: El rol mediador de las redes de negocios

Carlos Melendez-Campos, Ronald Mora-Esquivel, Juan C. Leiva

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

3 Citas (Scopus)

Resumen

Product innovation is essential for the growth and profitability of SMEs. Existing scientific evidence suggests that firm strategy and participation in business networks could influence this innovation. In turn, participation in networks might influence the configuration and allocation of the organizational resources and capabilities that help shape firm strategy. Hence, this study analyzes business networks as a mediator between firm strategy and product innovation in SMEs. It uses a sample of 205 SMEs from Costa Rica compiled by the Global Competitiveness Project. The proposed mediation is tested using OLS regression equations. The findings show that business networks do indeed play a mediating role in the relationship between firm strategy and product innovation, which has implications for SMEs in terms of the relevance of participating in such networks and also for public policymakers regarding the importance of managing them.

Título traducido de la contribuciónEstrategia empresarial e innovación de productos en PyMEs: El rol mediador de las redes de negocios
Idioma originalInglés
Número de artículoe2022-0386
PublicaciónRAE Revista de Administracao de Empresas
Volumen64
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 2024

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Estrategia empresarial e innovación de productos en PyMEs: El rol mediador de las redes de negocios'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto